Webergonómia

Hogyan helyezzük el tartalmainkat úgy, hogy azok megkönnyítsék az oldal használatát a látogatók számára, illetve felhasználóink örömmel térjenek vissza? Egy webergonómiailag megtervezett weboldal több látogatót, több vásárlót vonz, mivel gyorsabban megtalálják az őket érdeklő tartalmakat, szolgáltatásokat, termékeket.

Mi a legfontosabb, ha ergonómikus weboldalt szeretnénk?

  • A website reklám oldalai, termék oldalai inkább hasonlítsanak egy óriásplakátra mint egy kisregényre.
  • Gondoljuk végig, hogy mit szeretnénk közvetíteni?
  • Egy website pont olyan mint egy séta egy ismeretlen városban, a menüpontok pedig az utcanévtáblák.
  • Kérdezzük meg ismerőseinket, hogy mit láttak meg először, majd próbáljuk velük végigvinni egy folyamatot (megrendelés, regisztráció, stb.).
  • Figyeljünk az akadálymentesítésre is.
  • A jó weboldal megtervezése nem ér fel az agysebészet nehézségével, de rengeteg tényezőt figyelembe kell vennünk, és mindezt egyszerre. Így a grafikára, a szerkezetre, a szövegekre, a keresőoptimalizálásra, a programozásra, és a könnyű kezelhetőségre.
  • A weboldalon található gombok, menü elemek, stb.. megjelenésükben is tükrözzék funkciójukat.

Mit nyújtunk webergonómiai szolgáltatásunk keretében?

  • Elemezzük a jelenlegi weboldalát, vagy segítséget nyújtunk a kialakítandó weboldal szerzetében.
  • Használhatósági bejárát végzünk az oldalon, azaz mindent kipróbálunk.
  • A tesztelés végén kiadunk egy használhatósági jelentést az oldal webergonómiai problémáival, erősségeivel kapcsolatban, javaslatot teszünk a negatív, kevésbé használható részek módosítására.