Webáruház készítés - Értékesítsen professzionálisan!

Egy profi webáruház három fő tényezőből épül fel: programozás, webergonómia, marketing. Ha egy webáruház nem tudja ezeket biztosítani, akkor biztosan nem érdemes foglalkozni vele.

A jól programozott webáruházak biztosítják a helyes adattárolást, a megfelelő múködést. A webergonómia biztosítja, hogy a látogatók jól érzik magukat az oldalon, könnyen tudják használni a webáruházat, szívesen visszatérnek az oldalra. A marketing koncepció pedig megismerteti az oldalt a webet böngészőkkel, illetve a már meglévő vásárlókat készteti további vásárlásokra akciókkal, kedvezményekkel.

Mikor válassza a SenSWebshop webáruház motort?

Ha szeretne egy könnyen az Ön igényeire szabható webáruház motort, mely jól integrálható más rendszerekkel, számlázás, illetve készletkezelés kapcsolható hozzá, továbbá több féle statisztikai lehetőséget kínál a vásárlók és a webáruház forgalmának vizsgálatára.

Milyen kezdeti lépésekre kell számítani egy webáruház elkészítésekor?

1. Webáruház vs. Termék katalógus Először is gondolja végig, hogy a termékeit bemutatni vagy online árusítani is szeretné? Sok termék nem árusítható az interneten, vagy egyedileg készül megrendelés alapján, illetve olyan értékű, hogy nem tartanak belőle készletet. Ebben az esetben érdemes termék katalógust választani webáruház helyett, és ott bemutatni a termékeket az érdeklődés lehetőségével, de a konkrét megrendelési folyamat nélkül.

2. Nyelvek, pénznemek Gondolja végig, hogy van-e külföldi ügyfélköre, vagy a webáruház bevezetésével egy időben tervezi-e termékeit, szolgáltatásait külföldön is értékesíteni. Itt természetesen nem szabad elfelejteni, hogy a termék információkat, leírásokat idegen nyelven is meg kell jeleníteni, így azokat le kell majd fordítatnia. Ha már a webáruházat tervezi több nyelven is elindítani, szükséges, hogy átgondolja, hogy szeretne-e  több pénznemet engedélyezni az árak megjelenítéséhez, illetve a fizetéshez?

3. Árak A legtöbb webáruházban két ár biztosan előfordul, az akciós illetve a lista ár, azonban ha Önnek vannak viszonteladói, vagy vannak kiemelt csoportjai akiknek más árat szeretne kínálni, szükségesé válik a több árlista kezelése.

4. Tartalmak Milyen információkat szeretne publikálni a termékről, melyek azok az információk melyeket csak a dolgozók tekinthetnek meg? A SenSWebshop rendszerében lehetőség van rövid termék leírást, hosszú leírást megadni, termék jellemzőket elhelyezni kategóriánként, cikkszámot, "akciós", "új", "kifogyott" jelölést megadni, továbbá a termékekhez képeket, hangokat, videókat rendelni. Ha azonban ennél több információ szükséges a termékhez, azt is meg tudjuk oldani, hiszen rendszerünk jól paraméterezhető.

5. Fizetés, szállítás, készlet Végig kell gondolnia, hogy csak egy olyan egyszerű webáruházat szeretne, ahol a megrendelésről egy e-mail üzenetet küldünk a webáruház adminisztrátorának, továbbá a vásárlónak, vagy  a vásárló online ki is fizetheti a terméket, kiválaszthatja a szállítás módját? Mindenek előtt persze tudnia kell, hogy az online fizetési rendszerek jutalékot szednek a vásárlások után, ezeknek érdemes utána néznie, hogy el tudja dönteni, hogy az Ön számára mi a legjobb megoldás?

6. Közösségi funkciók, a legtöbb webáruház soha nem alakul valódi közösségi szintérré, azonban a vásárlók szeretik elolvasni mások véleményét a termékről, szolgáltatásról, megnézni az értékeléseket, a tetszetős terméket továbbküldeni mások részére. Ezekhez számos megosztási, és egyéb közösségi funkciót biztosítunk.

Milyen folyamatokat szokás automatizálni az e-kereskedelem esetében?

Az e-kereskedelemben számos olyan folyamat van amit érdemes automatizálni, s melyeket a leggyakrabban automatizálunk.

1. Érdeklődések, árajánlat kérések kezelése: Minden webáruházában feladott árajánlat kérés kezelhető a webáruház keretein belül is, azonban aki már rendelkezik vállalatirányítási rendszernél, ott jogosan merül fel a kérdés, hogy ERP vagy CRM rendszere keretében kezeljük az árajánlat kéréseket, érdeklődéseket és minden olyan adatot, mely a vevőkkel történő kapcsolattartáson alapszik.

2. Számlázás: Az egyik leggyakoribb igény, hogy a számlázást automatizáljuk. Az online számlát általában a díjbekérőből vagy közvetlenül a megrendelésből állítjuk ki. Megelőzheti fizetés nélküli megrendelés, bankkártyás, paypal, Google Checkout vagy sms fizetés.

3. Termék adatok szinkronizálása: Sokan rendelkeznek olyan ügyviteli szoftverrel, ERP rendszerrel, mely tárolja a termékek adatait, annak azonosítóját, jellemzőit. A legjobb megoldás az Ön számára, ha ilyen rendszerrel már rendelkezik, hogy a webáruháza innen nyerje az adatokat, ne kelljen azokat duplán feltölteni, módosítani és frissíteni.

4. Készlet vagy ár információk: A készlet és az ár adatok a leggyakrabban változó adatok egy webáruházban, főleg abban az esetben, ha az árképzés árfolyam függvénye, vagy real-time készlet adatokkal kell dolgozni. Az ilyen esetekben, amennyiben már rendelkezik ügyviteli rendszerrel a legjobb megoldás az árak és készlet adatok a rendszerből történő lekérése. Amennyiben még nem, webáruházához érdemes készlet kezelő rendszerünket illesztenie.

5. Megrendelések és vevők visszacsatolása: A weben regisztrált felhasználók is bekerülhetnek ERP rendszerébe, a hírlevél feliratkozottak is, továbbá az ehhez tartozó értékelések is, a megrendelésekről származó statisztikák. Mindazon adatok melyek a vásárlók érdeklődéséhez, továbbá megrendeléseikhez tartoznak.

6. Megrendelések utógondozása: A weben feladott megrendelések folyamatáról nem árt a vevőket is tájékoztatni, mely történhet az irányítási rendszerből kiküldött e-mailek útján, vagy a webáruházba az állapotok rögzítésével, esetleg értesítéssel sms-ben, telefonon. Az igazán profi rendszer, mint a SenSWebshop rendszere képes arra, hogy a webáruházban az állapot frissülésekor e-mail értesítést küldjön, továbbá szinkronizáció utján adatokat szerezzen az irányítási rendszerekből.

7. Hogyan lesz az egyszer vásárló felhasználóból törzsvásárló? Folyamatos vásárlásra kell késztetnünk, és arra, hogy gyakran visszalátogasson oldalunkra. Ehhez azonban ismernünk kell, és nem árt értesíteni akcióinkról, esetleg bizonyos számú vagy értékű vásárlás után kedvezményeket biztosítanunk részére. Erre remek megoldás az automatizálás, a CRM-mel történő összekapcsolás, illetve a SenSDM hírlevél küldő rendszerrel történő összekapcsolás.

 

Webáruház referenciáink