Arculat tervezés

Miért kell 2 évente megújulni?

2 év alatt nagyot változik a világ. Sokat változnak a trendi formák, színek, technikai megoldások. Van azonban olyan arculati elem, melyről a lehetséges és meglévő ügyfelek megismerik a vállalatot, azokkal a grafikai elemekkel azonosítják. Ha ezeket megváltoztatjuk, könnyen eshetünk annak áldozatául, hogy újra be kell vezetni cégarculatunkat a piacra, reklámozni kell új megjelenésünket. Mi az amit nem érdemes gyakran megváltoztatni?  Ilyen grafikai és arculati elem a céglogó, vagy a szlogen.

Milyen irányelveket követünk arculat kialakításakor?

Arculatának kialakítása minden esetben fontos dolog, hiszen aruclatot nem cserélünk minden nap, viszont meghatározza a mindennapi kommunikációnkat.

Milyen arculati elemeket készítünk?

  • Kisarculat
  • Papír alapú nyomtatványok
  • Online nyomtatványok
  • Logó
  • E-mail sablon
  • Hírlevél sablon
  • Nagyarculat

Mit jelentenek a színek?

 

  A piros a szenvedély, a gyorsaság, a dinamizmus színe.
Pozitívum: Használata, mint kiemelő szín javasolt, hogy az embereket gyors döntésre kényszerítse. Ideális szín a tömör, figyelemfelkeltő szövegek megjelenítésére.

 

  A narancssárga az emberi szem számára egy nagyon meleg szín, mely a forróság, a trópusok érzetét kelti.
Pozitívum: A fiatalok körében divatos, nagyon feltűnő szín, tehát használható figyelemfelkeltésre és a legfontosabb elemek kiemelésére a designban.

 

  A sárga a napsütés színe. Az örömmel, a boldogsággal, az értelemmel és az energiával szokás összekapcsolni.
Pozitívum: A sárga jól elkülönül, kontrasztosabb egy fekete háttér előtt, ezért is használják figyelmeztetéseknél, fontosabb információk kiemelésére ezt a színkombinációt.

 

  A zöld a természet színe. Ez szimbolizálja fejlődést, harmóniát, szemtelenséget, és a termékenységet.
Pozitívum: Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között. A zöld szín jól használható pénzügyi szolgáltatásokat, természetes termékeket bemutató honlapokon.


  A kékről gyakran a biztonságra és a stabilitásra gondolunk. Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot.
Pozitívum: A kék jól használható tisztasághoz, levegőhöz és éghez (légitársaságok és légkondicionálók), vízhez és tengerhez (tengeri hajóutak, ásványvíz), illetve tudáshoz és intelligenciához (informatika) kapcsolódó termékek és szolgáltatások reklámozására.


  A bíbort a magasztossághoz, a becsvágyhoz, a nemességhez és a luxushoz kötjük.
A bölcsesség, a méltóság, a függetlenség, a kreativitás, a titokzatosság és a mágia színe is.
Pozitívum: A világos bíbor jó választás női designhoz, romantikus és nosztalgikus hangulathoz. Az élénk bíbor a gyermekeknek szóló termékek reklámozásakor jó választás.

 

  A fehér színnel kapcsolatban a fényre, a jóságra, az ártatlanságra, az egyszerűségre, a tisztaságra, a biztonságra, a szűziességre és a tökéletességre asszociálunk.
Pozitívum: Megfelelő szín lehet kórházak, orvosok, jótékonysági szervezetek számára.


  A fekete színről az erőre, az eleganciára, a formalitásra gondolunk. A fekete egy rejtélyes szín, amit a félelemmel és az
ismeretlennel szokás összekötni.
Pozitívum: A Fekete a perspektíva és mélység érzetét kelti. Egy galériában vagy kiállításon a fekete vagy szürke jó háttér lehet, mert kitűnik belőle a többi szín.